Amenra: De Doorn CLR Wersja na winylu 2LP w 45 RPM kolorowane wydanie. Ta konkretna edycja została wydana w USA w wydawnictwie Relapse Records dnia 25. czerwca 2021.
Pierwsze wydawnictwo AMENRA dla Relapse Records jest zarówno odejściem, jak i doniosłym aktem wyzwolenia. Poza serią albumów zatytułowanych Mass I-VI, De Doorn rzuca 21-letnią podróż z serca belgijskiej sceny hardcore do światowej sławy, duchowo prowadzonych innowatorów w nowym, porywającym świetle.
Rytuał, pamięć i ciężko wywalczone odrodzenie zawsze były sercem kolosalnego, oczyszczającego duszę podejścia Amenra. Skupione wokół frontmana Colina H. Van Eeckhouta, ale oparte na transcendentnej jedności celu, ich albumy funkcjonowały jako osobiste znaczniki, sposób na przepracowanie indywidualnego żalu jako wspólnego, katartycznego doświadczenia. Ich występy na żywo to akty ognistego, wspólnotowego egzorcyzmu, które osiągają szczyt wysublimowanego doświadczenia poza ciałem. Jako zgrany kolektyw wprowadzają w gorączkowy stan, w którym konfrontacja z bólem, transformacja i prawdziwe uzdrowienie mogą mieć miejsce.
Amenra zawsze byli głęboko związani ze swoim rodzinnym miastem Flandrią, z ciężarem rozdartej wojną historii regionu. Poświęcenie i poczucie większego celu, który łączy kruchość bycia człowiekiem i urok nieskazitelnego ideału, jest wszechobecnym rezonansem.
De Doorn ("The Thorn"), napisany na potrzeby tego rytuału, zajmuje miejsce pomiędzy nagranymi i koncertowymi utworami Amenra, będąc mniej świadectwem indywidualnej żałoby zespołu, niż zaproszeniem dla innych, aby wystąpili i przeszli przez ciemność do światła. Tam, gdzie albumy Mass przybrały formę samotnych bitew, których nieustraszona szczerość współgrała z głęboko ludzkimi akordami, dynamika De Doorna jest jak zawsze, ale tonalnie luźniejsza. Kierując się w mniejszym stopniu charakterystyczną dla zespołu ogromną trakcją za rytmem, jest on bardziej soczysty, bardziej natarczywy, przesycony dźwięcznymi, katedralnymi echami wzmocnionymi do punktu statycznej niestabilności i zawierającymi fragmenty głęboko intymnych słów mówionych, które czują się jak wciągnięte w najświętsze zwierzenia. Tematy dialogu i dzielenia się wiedzą odbijają się echem we wspólnych wokalach Colina i Caro Tanghe z Oathbreaker. Jej nawiedzająca obecność w otwierającym Ogentroost działa zarówno jako kontrapunkt, jak i uzupełnienie przerażającego skowytu Colina, gdy utwór oscyluje między niepokojącym a bezradnie wymuszonym pędem. Ich szeptane nabożeństwa w rozległej, świętej atmosferze De Dood In Bloei, które następują po sobie, sprawiają, że czujesz się jak świadek najbardziej prywatnych rozmów.
Jako pierwszy album Amenra śpiewany w całości po flamandzku, De Doorn przekazuje uniwersalną moc, zagłębiając się w lokalne zwyczaje.
Album sięga do gatunku Rock, Post-Metal, Doom-Metal i Sludge-Metal. Gold Metallic Vinyl.