GRAMODESKY.CZ s.r.o.
Anenská 546/8, Liberec III-Jeřáb
460 07 Liberec Czechy
Regon: 17138671
NIP: CZ17138671
Tel.: +420 488 440 300
Etykieta pliku: C 48846/KSUL Krajský soud v Ústí nad Labem
1 Postanowienia wstępne
2. Kontraktowanie
3. Warunki dostawy i płatności
4. Odstąpienie od umowy przez klienta (konsumenta)
5. Odstąpienie od umowy przez operatora
6. Niezakupiony towar
7. Wadliwe prawa do wykonania
8. Inne prawa i obowiązki
9. Polityka prywatności
10. Rabaty lojalnościowe
11. Postanowienia końcowe
1.1 Niniejszy regulamin ("Regulamin") określa prawa i obowiązki stron w zakresie sprzedaży i zakupu płyt (nowych i używanych), płyt CD, DVD, sprzętu audio i towarów ("Towary") za pośrednictwem sklepu internetowego Operatora.
1.2 W przypadku, gdy stroną umowy z Operatorem jest osoba fizyczna, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem swojego samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę z Operatorem, stosunek umowny podlega postanowieniom niniejszego Regulaminu mającym zastosowanie do konsumentów. Postanowienia niniejszego Regulaminu, które odpowiadają przepisom Kodeksu cywilnego ustanowionym w celu ochrony konsumentów, mają zastosowanie wyłącznie do Klienta - konsumenta, a nie do stron umowy będących przedsiębiorcami. Kwestie nieuregulowane wyraźnie w niniejszych Warunkach podlegają w szczególności ustawie nr 89/2012 Dz.U., kodeksowi cywilnemu z późniejszymi zmianami, ustawie nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami, ustawie nr 110/2019 Dz.U. o przetwarzaniu danych osobowych z późniejszymi zmianami oraz przepisom Unii Europejskiej.
1.3 Interpretacja niektórych terminów:
"Sklep internetowy" oznacza sklep internetowy Operatora prowadzony na Stronie internetowej.
"Strona internetowa" odnosi się do strony internetowej Operatora pod adresem www.gramodesky.cz, www.groovespin.com i innych adresów internetowych obsługiwanych przez Operatora.
"Klient" oznacza każdą osobę, która zamawia Towary lub oferuje Towary do zakupu za pośrednictwem Witryny.
"Operator" odnosi się do spółki GRAMODESKY.CZ s.r.o., z siedzibą pod adresem Anenská 546/8, Liberec III-Jeřáb, 460 07 Liberec, nr identyfikacyjny: 17138671, zarejestrowanej w Sądzie Rejonowym w Ústí nad Labem, sygn. akt C 48846/KSUL.
"Nowe towary" odnoszą się do towarów, które nie były używane i są sprzedawane jako nowe.
"Towar używany" oznacza towar, który był używany, nosi ślady użytkowania i jest sprzedawany w stanie zgodnym z oceną podaną w Sklepie internetowym.
"Umowa Sprzedaży" oznacza umowę sprzedaży zawartą pomiędzy Operatorem a Klientem za pośrednictwem Sklepu Internetowego, której przedmiotem jest sprzedaż Towarów.
"Umowa Zakupu" oznacza umowę zakupu zawartą pomiędzy Operatorem a Klientem na podstawie Formularza Zakupu, której przedmiotem jest zakup Towarów od Klienta przez Operatora.
1.4 Postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią integralną część każdej Umowy. Poszczególne postanowienia Umowy mają pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.
1.5 Niniejszy Regulamin jest opublikowany w Sklepie Internetowym Operatora, a Klient ma możliwość jego archiwizacji i odtwarzania. Aktualna wersja Regulaminu jest dostępna do pobrania na Stronie Internetowej Operatora.
1.6 Operator może jednostronnie zmieniać lub poprawiać brzmienie Regulaminu. Postanowienie to nie ma wpływu na prawa i obowiązki Operatora i Klienta powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Warunków (Umowy zawarte przed zmianą Warunków podlegają dotychczasowej wersji Warunków).
2.1 Wszelkie prezentacje Towarów wyświetlane w Sklepie Internetowym służą wyłącznie celom informacyjnym, a Operator nie jest zobowiązany do zawarcia Umowy w odniesieniu do Towarów. Artykuł 1732(2) Kodeksu cywilnego nie ma w tym przypadku zastosowania.
2.2 Sklep Internetowy zawiera informacje o Towarach, w tym ceny poszczególnych Towarów. Ceny Towarów zawierają wszystkie podatki (w tym VAT) i opłaty, z wyjątkiem kosztów dostawy i pakowania, które są podane oddzielnie. Operator stosuje specjalny reżim zgodnie z art. 90 ustawy o VAT przy sprzedaży Towarów używanych. Ceny Towarów obowiązują tak długo, jak długo są wyświetlane w Sklepie Internetowym. W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży, decydująca jest cena zakupu Towaru widniejąca w Sklepie Internetowym w chwili składania zamówienia przez Klienta. Nie ogranicza to możliwości zawarcia przez Operatora i Klienta Umowy Sprzedaży na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
2.3 Sklep Internetowy i niniejsze Warunki zawierają również informacje o kosztach związanych z dostawą Towarów. Konkretna kwota kosztów wysyłki jest zawsze wyświetlana Klientowi podczas wypełniania formularza zamówienia przed jego wysłaniem do Operatora.
2.4 Przed wysłaniem zamówienia (propozycji zawarcia Umowy Sprzedaży) do Operatora, Klient ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które wprowadził do zamówienia, również w celu wykrycia i poprawienia błędów wynikających z danych wprowadzonych do zamówienia.
2.5 Składając zamówienie za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Klient potwierdza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem i wyraża na niego zgodę. Zamówienie stanowi wiążącą propozycję zawarcia Umowy Sprzedaży.
2.6 W celu zawarcia Umowy Wykupu Klient może skorzystać z Formularza Wykupu dostępnego w Sklepie Internetowym. W Formularzu Wykupu Klient podaje wymagane dane Towaru oferowanego do wykupu oraz dane kontaktowe. Przesyłając wypełniony Formularz Wykupu Klient składa ofertę zawarcia Umowy Wykupu.
2.7 Przesyłając formularz wykupu, Klient oświadcza, że jest właścicielem oferowanych Towarów lub jest uprawniony do ich zbycia, że Towary nie są obciążone prawami osób trzecich, nie podlegają zabezpieczeniu, egzekucji ani innym ograniczeniom oraz że dane dotyczące stanu Towarów są prawdziwe i kompletne. W przypadku naruszenia tych oświadczeń Klient ponosi odpowiedzialność wobec Operatora za wszelkie szkody poniesione przez Klienta.
2.8 Po złożeniu zamówienia lub formularza wykupu Operator niezwłocznie potwierdzi jego otrzymanie Klientowi na adres e-mail podany w zamówieniu lub formularzu. Potwierdzenie to nie stanowi przyjęcia propozycji zawarcia Umowy, chyba że w potwierdzeniu wyraźnie określono inaczej.
2.9 Umowa sprzedaży zostaje zawarta pomiędzy Operatorem a Klientem w momencie dostarczenia przez Operatora potwierdzenia zamówienia na adres e-mail Klienta, w formie w jakiej zamówienie zostało wysłane za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Od tego momentu Operator i Klient mają wzajemne prawa i obowiązki wynikające z Umowy i niniejszego Regulaminu.
2.10 Umowa Odkupu zostaje zawarta, gdy Operator potwierdzi Klientowi ostateczną Cenę Odkupu po fizycznym sprawdzeniu Towarów dostarczonych przez Klienta, a Klient zaakceptuje tę cenę w sposób określony w instrukcjach Operatora (np. poprzez potwierdzenie w Formularzu Odkupu lub pocztą elektroniczną).
2.11 W przypadku Umowy Odkupu, Operator będzie uprawniony do sprawdzenia Towarów i oceny ich faktycznego stanu po dostarczeniu Towarów przez Klienta. Jeśli stan Towaru nie odpowiada informacjom podanym przez Klienta w Formularzu Zakupu lub Operator odkryje inne istotne fakty, Operator może skorygować Cenę Zakupu zaproponowaną Klientowi. Operator przekaże Klientowi nową proponowaną cenę zakupu; w takim przypadku Umowa zakupu zostanie zawarta wyłącznie po zaakceptowaniu przez Klienta zmienionej ceny.
2.12 Po zawarciu Umowy Zakupu, tytuł prawny do nabywanych Towarów przechodzi z Klienta na Operatora po uiszczeniu Ceny Zakupu na rzecz Klienta, chyba że Umowa Zakupu lub niniejsze Warunki stanowią inaczej.
2.13 Umowa może zostać zawarta wyłącznie w języku czeskim, chyba że Operator i Klient wyraźnie uzgodnią inaczej.
2.14 Klient przyjmuje do wiadomości, że Operator nie jest zobowiązany do zawarcia Umowy, w szczególności z osobami, które w przeszłości istotnie naruszyły swoje zobowiązania wobec Operatora.
Klient może zapłacić za Towar głównie następującymi metodami (zgodnie z aktualną ofertą w Sklepie Internetowym):
a) Płatność przy odbiorze towaru (COD),
b) przelewem na konto Operatora,
c) Płatność bezgotówkowa kartą kredytową za pośrednictwem bramki płatniczej,
d) gotówką lub kartą kredytową przy odbiorze osobistym w siedzibie Operatora, jeśli taka opcja jest oferowana.
Numer konta dla płatności krajowych to 17138671/2010.
Numer konta dla płatności zagranicznych w € to 2302212710/2010.
Konkretne opcje płatności są zawsze wymienione w sklepie internetowym podczas składania zamówienia. W przypadku płatności bezgotówkowej Klient zobowiązany jest do wskazania zmiennego symbolu płatności, którym jest numer zamówienia.
Wszystkie ceny Towarów są ostateczne i zawierają podatek VAT oraz wszystkie ustawowe opłaty, z wyjątkiem kosztów dostawy i pakowania, które są podawane oddzielnie. Operator stosuje specjalną procedurę na mocy art. 90 ustawy o podatku VAT w odniesieniu do sprzedaży towarów używanych, w przypadku których podatek VAT nie podlega odliczeniu.
Koszty wysyłki są zmienne i ustalane indywidualnie w oparciu o aktualne warunki przewoźników, odległość miejsca dostawy oraz ewentualne usługi dodatkowe (pobranie, ubezpieczenie, przesyłka ekspresowa). Konkretna kwota kosztów wysyłki jest zawsze podawana Klientowi podczas wypełniania formularza zamówienia przed jego wysłaniem.
Oferowane towary, które nie są oznaczone jako nowe, są towarami używanymi i prawie zawsze noszą ślady użytkowania. Ich stan jest zawsze zgodny z oceną Goldmine Standard (lub podobnym standardem) wskazaną dla każdego używanego przedmiotu. Zdjęcia towarów służą wyłącznie celom ilustracyjnym, chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej.
Towar można odebrać osobiście w siedzibie Operatora w Libercu, ul. Dr. Milady Horákové 185/66, jeśli taka opcja jest oferowana w sklepie internetowym. W przypadku odbioru osobistego Klient jest zobowiązany do sprawdzenia Towaru przy odbiorze.
Produkty mogą być również wysyłane za pośrednictwem zakontraktowanych przewoźników (np. Parcel Service, GLS lub innych przewoźników wymienionych w sklepie internetowym). Aktualne opcje wysyłki i ich ceny są wymienione w sekcji informacji o wysyłce w sklepie internetowym.
Klient jest uprawniony do sprawdzenia przesyłki w momencie dostawy. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Towaru przy odbiorze, Klient ma prawo nie przyjąć Towaru. Przewoźnik, na żądanie Klienta, sporządzi protokół szkody dotyczący uszkodzenia Towaru.
Ryzyko uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta w momencie odbioru Towaru przez Klienta od przewoźnika lub w momencie odbioru osobistego w siedzibie Operatora.
Operator zazwyczaj wysyła Towary w ciągu kilku dni roboczych po otrzymaniu zamówienia lub po zaksięgowaniu wpłaty w przypadku płatności z góry, chyba że w Sklepie Internetowym określono inaczej. Przybliżony czas dostawy jest podawany Klientowi przy wyborze przewoźnika w formularzu zamówienia.
W przypadku, gdy Towar nie może zostać dostarczony w podanym terminie, Operator poinformuje o tym Klienta i poda nowy szacowany termin dostawy. W takim przypadku Klient jest uprawniony do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
Towary pozostają własnością Operatora do momentu uiszczenia przez Klienta pełnej ceny zakupu. Towar dostarczany jest Klientowi po odbiorze osobistym lub odbiorze od przewoźnika.
W przypadku, gdy Operator zapewnia darmową wysyłkę, gdy zamówienie osiągnie określoną wartość, fakt ten jest zawsze wskazany bezpośrednio w Sklepie Internetowym. Darmowa wysyłka dotyczy wyłącznie przewoźników wskazanych przez Operatora, tj. najtańszej metody wysyłki dostępnej w danym momencie.
Uprawnienie do bezpłatnej wysyłki przepada w przypadku odstąpienia od umowy zakupu w ciągu 14 dni od otrzymania Towaru (lub nawet przed jego otrzymaniem). Jeśli zamówienie jest podzielone na kilka przesyłek, bezpłatną wysyłkę można odebrać tylko wtedy, gdy suma cen usuniętych Towarów osiągnie określoną wartość.
| Kraj dostawy | Bezpłatna wysyłka przy zakupach powyżej |
|---|---|
|
Polska |
400 zł |
|
Austria |
|
|
Belgia |
|
|
Bułgaria |
|
|
Chorwacja |
|
|
Czechy |
400 zł |
|
Dania |
|
|
Estonia |
|
|
Finlandia |
|
|
Francja |
|
|
Grecja |
|
|
Hiszpania |
|
|
Holandia |
|
|
Irlandia |
|
|
Litwa |
|
|
Luksemburg |
|
|
Niemcy |
|
|
Portugalia |
|
|
Rumunia |
|
|
Słowacja |
400 zł |
|
Słowenia |
|
|
Stany Zjednoczone |
|
|
Szwajcaria |
|
|
Szwecja |
|
|
Węgry |
400 zł |
|
Wielka Brytania |
|
|
Włochy |
|
|
Łotwa |
4.1 Zgodnie z postanowieniami § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego, Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania Nowego Towaru w przypadku Umowy sprzedaży Nowego Towaru. Jeżeli przedmiotem jednego zamówienia jest kilka sztuk Nowych Towarów, które są dostarczane osobno, termin do odstąpienia od umowy biegnie od dnia otrzymania ostatniej sztuki Nowych Towarów. Jeżeli przedmiotem Umowy Sprzedaży jest kilka rzeczy lub części Nowych Towarów, termin do odstąpienia od Umowy Sprzedaży biegnie od dnia otrzymania ostatniej rzeczy lub części. W przypadku Umowy Sprzedaży, na podstawie której Nowe Towary są dostarczane w regularnych dostawach częściowych przez określony czas, termin do odstąpienia od umowy biegnie od dnia otrzymania pierwszej dostawy.
4.2 W celu wykonania prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient może skorzystać z formularza elektronicznego w systemie Retino lub innego formularza dostępnego w Sklepie Internetowym lub jednostronnego oświadczenia przesłanego do Operatora.
Aby odstąpić od Umowy, prosimy o wypełnienie formularza na stronie https://www.groovespin.pl/retino
4.3 Okres na odstąpienie od umowy, o którym mowa w punkcie 4.1, zostanie zachowany, jeśli Klient prześle Operatorowi powiadomienie o odstąpieniu od umowy nie później niż w ostatnim dniu tego okresu. Po powiadomieniu o odstąpieniu od Umowy, Klient wyśle lub przekaże Operatorowi Towary, które były przedmiotem Umowy sprzedaży, nie później niż czternaście (14) dni od dnia, w którym Klient powiadomił Operatora o odstąpieniu od Umowy.
4.4 Klient ponosi koszty zwrotu Towarów w ustawowym terminie 14 dni. Po otrzymaniu zwróconych Towarów Operator zwróci Klientowi bez zbędnej zwłoki i nie później niż czternaście (14) dni po odstąpieniu od Umowy wszystkie środki pieniężne otrzymane od Klienta na podstawie Umowy sprzedaży, w tym koszty dostawy, w taki sam sposób, w jaki je otrzymał, chyba że Klient i Operator uzgodnią inaczej. Operator nie jest jednak zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków do czasu otrzymania zwróconych Towarów lub do czasu udowodnienia przez Klienta, że zwrócił Towary.
4.5 Jeśli Klient jest konsumentem, może również zażądać od Operatora odbioru zwracanych Towarów przez przewoźnika za pośrednictwem formularza odstąpienia od umowy. W takim przypadku Klient ponosi koszty zwrotu Towaru wyłącznie do wysokości odpowiadającej najtańszemu zwykłemu środkowi transportu oferowanemu przez Operatora w celu dostarczenia Towaru.
4.6 Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towarów w wyniku obchodzenia się z nimi w sposób inny niż konieczny do zapoznania się z charakterem i cechami Towarów, w tym ich funkcjonalnością. Towary powinny zostać zwrócone kompletne, nieuszkodzone i najlepiej w oryginalnym opakowaniu. Zaleca się dołączenie dowodu zakupu lub numeru zamówienia.
4.7 Klient przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 Kodeksu Cywilnego, od Umowy Sprzedaży nie można odstąpić między innymi w następujących przypadkach:
Towar, który został dostosowany przez Klienta lub dla Klienta (wykonany na zamówienie, spersonalizowany itp.),
Towary w zapieczętowanym opakowaniu, które ze względów zdrowotnych lub higienicznych nie powinny być zwracane po naruszeniu przez Klienta,
Nagrania audio lub wideo oraz nośniki oprogramowania (płyty CD, DVD, płyty gramofonowe, kasety magnetofonowe itp.), jeśli konsument naruszy ich opakowanie ochronne.
5.1 Operator jest uprawniony do odstąpienia od Umowy (zarówno Umowy Sprzedaży, jak i Umowy Kupna) w szczególności w przypadkach, gdy Towary nie są już produkowane lub dostarczane, Towary są niedostępne przez długi okres czasu lub występuje oczywisty błąd w cenie Towaru lub oczywisty błąd w opisie Towaru w Sklepie Internetowym.
5.2 W przypadku rozwiązania Umowy zgodnie z niniejszym Artykułem 5, Strony niezwłocznie zwrócą sobie wszystkie wzajemne świadczenia już spełnione na podstawie Umowy.
5.3 W przypadku odstąpienia przez Operatora od Umowy Zakupu z powodu naruszenia oświadczeń lub zobowiązań Klienta dotyczących jakości lub stanu Towarów zgodnie z punktem 2.7 niniejszych Warunków, Klient poniesie koszt zwrotu takich Towarów. Towary, w odniesieniu do których Operator odstąpił od Umowy zakupu, zostaną zwrócone Klientowi na adres wskazany przez Klienta w formularzu, po opłaceniu kosztów ich zwrotu Klientowi, chyba że Operator i Klient uzgodnią inaczej.
6.1 Postanowienia niniejszego punktu 6 mają zastosowanie wyłącznie do Towarów, które Klient dostarczył Operatorowi zgodnie z Formularzem Wykupu na podstawie punktu 2.6 Warunków, chyba że takie Towary z jakiegokolwiek powodu stały się przedmiotem zakupu na podstawie Umowy Wykupu ("Towary Niewykupione").
6.2 Koszt zwrotu Nieodebranych Towarów z powrotem do Klienta ponosi Klient. Klient jest uprawniony do osobistego odbioru Nieodebranych Towarów z magazynu Operatora po wcześniejszym uzgodnieniu z Operatorem. Operator zwraca uwagę, że adres konkretnego magazynu z Nieodkupionym Towarem może różnić się od adresu siedziby i adresu kontaktowego Operatora.
6.3 Klient ma prawo, w ciągu czternastu (14) dni od zawarcia Umowy kupna dotyczącej tylko części Towarów dostarczonych przez Klienta, zażądać od Operatora przesłania Nieodkupionych Towarów na adres podany w Formularzu (lub inny adres, który może zostać uzgodniony). W takim przypadku Klient będzie odpowiedzialny za wysłanie Nieodkupionego Towaru do Klienta. Cena za odesłanie Nieodkupionych Towarów do Klienta zostanie ustalona przez Operatora i będzie stanowić rzeczywisty koszt wysyłki i opakowania. Operator jest uprawniony do uzależnienia wysyłki Towaru nieodebranego od uiszczenia takich kosztów z góry.
6.4 Jeśli Klient nie odbierze Nieodebranych Towarów w ciągu sześćdziesięciu (60) dni od powiadomienia o ich dostępności ani nie zapłaci kosztów ich zwrotu, Operator zastrzega sobie prawo do pozbycia się Towarów według własnego uznania, w tym między innymi do ich utylizacji, recyklingu lub darowizny. W odniesieniu do takich Towarów nie można wysuwać żadnych roszczeń własnościowych.
7.1 Prawa i obowiązki stron umowy (Operatora i Klienta) w odniesieniu do uprawnień z tytułu wadliwego wykonania umowy, gwarancji oraz warunków wykonywania uprawnień z tytułu wadliwego wykonania umowy regulują obowiązujące powszechnie przepisy prawa (w szczególności przepisy §§ 1914-1925, 2099-2117 oraz 2161-2174 Kodeksu cywilnego). Okres gwarancji na Nowe Towary wynosi dwadzieścia cztery (24) miesiące od daty odbioru. W przypadku Towarów Używanych Strony postanawiają skrócić okres wykonywania uprawnień z tytułu wadliwego wykonania do dwunastu (12) miesięcy od daty odbioru, zgodnie z art. 2168 Kodeksu cywilnego.
7.2 O ile Warunki nie stanowią inaczej, Operator jest odpowiedzialny wobec Klienta za to, aby Towary były wolne od wad w momencie ich otrzymania. W szczególności Operator ponosi odpowiedzialność wobec Klienta za fakt, że w momencie odbioru Towaru przez Klienta:
(a) Towary mają cechy uzgodnione między stronami, a w przypadku braku porozumienia, takie cechy, jakie opisał Operator lub producent lub jakich Klient może oczekiwać ze względu na charakter Towarów i prowadzonej przez nich reklamy,
(b) Towary nadają się do celu, do którego Operator deklaruje ich użycie lub do którego Towary tego typu są zwyczajowo używane,
(c) Towary są zgodne pod względem jakości lub wykonania z uzgodnioną próbką lub wzorcem, jeśli jakość lub wykonanie zostały określone przez uzgodnioną próbkę lub wzorzec,
(d) Towary mają odpowiednią ilość, miarę lub wagę; oraz
e) Towary są zgodne z wymogami prawnymi. Jeśli wada ujawni się w ciągu sześciu (6) miesięcy od otrzymania, Towary uznaje się za wadliwe w momencie ich otrzymania.
7.3 Postanowienia punktu 7.2 niniejszych Warunków nie mają zastosowania w odniesieniu do Towarów sprzedawanych po niższej cenie do wady, dla której uzgodniono niższą cenę, do zużycia Towarów spowodowanego ich normalnym użytkowaniem lub w odniesieniu do Towarów Używanych do wady odpowiadającej stopniowi użytkowania lub zużycia, które Towary miały w momencie ich otrzymania przez Klienta, lub gdy wymaga tego charakter Towarów. Klient przyjmuje do wiadomości, że Towary Używane mają charakter tzw. towarów używanych w rozumieniu § 2167 Kodeksu cywilnego.
7.4 Dostarczenie przedmiotu innego niż zamówiony, jak również wady w dokumentach niezbędnych do korzystania z Towarów, będą uważane za wady.
7.5 Klient będzie uprawniony do reklamowania wszelkich wad Towarów w ciągu dwudziestu czterech (24) miesięcy od ich otrzymania, chyba że prawo lub niniejsze Warunki stanowią inaczej.
7.6 Klient powinien sprawdzić Towary tak szybko, jak to możliwe po ich otrzymaniu i upewnić się co do ich właściwości i ilości. Jeśli Towary zostaną uszkodzone przy odbiorze, Klient niezwłocznie powiadomi Operatora, a jeśli Towary są dostarczane przez przewoźnika, przewoźnika. Klient nie jest zobowiązany do przyjęcia Towarów w przypadku wykrycia widocznych uszkodzeń.
7.7 Okres wykonywania praw Operatora z tytułu odpowiedzialności za wady rozpoczyna się z chwilą otrzymania Towarów przez Klienta.
7.8 Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi istotne naruszenie Umowy, Klientowi (lub Operatorowi w przypadku Umowy odkupu) przysługują w szczególności prawa wynikające z art. 2106 Kodeksu cywilnego: do usunięcia wady poprzez dostarczenie nowych Towarów bez wad lub dostarczenie brakujących Towarów, do usunięcia wady poprzez naprawę Towarów, do otrzymania rozsądnego rabatu od ceny zakupu lub do odstąpienia od Umowy.
7.9 Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi nieistotne naruszenie Umowy, Klient ma prawo do usunięcia wady lub do odpowiedniego obniżenia ceny zakupu zgodnie z § 2107 Kodeksu cywilnego. Jeśli Operator nie usunie wady w terminie lub odmówi jej usunięcia, Klient może zażądać obniżki ceny zakupu lub odstąpić od Umowy.
7.10 Jeśli Towary lub Usługi nie mają cech zgodnych z Umową, Klientowi przysługują prawa na mocy art. 2169 Kodeksu cywilnego z tytułu wadliwego wykonania.
7.11 Klient powinien dochodzić praw wynikających z wadliwego działania (zwanych dalej "reklamacjami") u Operatora, w szczególności za pośrednictwem portalu reklamacyjnego Retino (https://app.retino.com), który służy do szybkiego i jasnego rozstrzygania reklamacji. Reklamację można również złożyć w dowolnej siedzibie Operatora lub w formie pisemnej na adres GRAMODESKY.CZ s.r.o., Milady Horákové 185/66, 460 07 Liberec, Republika Czeska, lub pocztą elektroniczną na adres info@gramodesky.cz.
7.12 Operator wyda Klientowi za pośrednictwem systemu Retino potwierdzenie, kiedy i w jaki sposób Klient złożył reklamację, jaka jest treść reklamacji i sposób rozpatrzenia reklamacji żądanej przez Klienta, a także poinformuje Klienta o dacie i sposobie rozpatrzenia reklamacji, w tym o potwierdzeniu naprawy i czasie trwania naprawy lub o przyczynach odrzucenia reklamacji.
7.13 Klient zobowiązany jest dostarczyć reklamowany Towar do Operatora osobiście, przesyłką pocztową, kurierską lub korzystając z możliwości zamówienia transportu bezpośrednio przez system Retino. W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną, Operator ponosi koszty transportu.
7.14 W przypadku skorzystania z usługi "asystent reklamacji" lub zlecenia wysyłki za pośrednictwem systemu Retino, Operator pokrywa koszty wysyłki. W przypadku wysłania przez Klienta reklamowanego Towaru w inny sposób bez uprzedniego uzgodnienia, Klientowi nie przysługuje zwrot tych kosztów. Operator zawsze odeśle Klientowi naprawiony lub wymieniony Towar na własny koszt.
7.15. Operator lub osoba przez niego wyznaczona podejmuje decyzję w sprawie reklamacji bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu trzech (3) dni roboczych, z uwzględnieniem konieczności przeprowadzenia profesjonalnej oceny w uzasadnionych przypadkach. Reklamacja, w tym usunięcie wady, zostanie rozstrzygnięta w terminie trzydziestu (30) dni od jej złożenia, chyba że Operator i Klient postanowią inaczej.
Operator nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do Klienta w rozumieniu art. 1826(1)(e) Kodeksu cywilnego.
Pozasądowe rozpatrywanie reklamacji Konsumentów prowadzone jest przez Operatora za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem info@gramodesky.cz. Operator przesyła informację o rozpatrzeniu reklamacji Klienta na adres elektroniczny Klienta.
Operatorem jest spółka z ograniczoną odpowiedzialnością uprawniona do sprzedaży Towarów na podstawie licencji handlowej. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy urząd handlowy. Nadzór nad obszarem ochrony danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa (www.coi.cz) nadzoruje przestrzeganie ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów w określonym zakresie.
8.4 Klient niniejszym przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu art. 1765(2) Kodeksu cywilnego.
8.5 Zawierając Umowę, Klient nie nabywa żadnych praw do korzystania z nazw handlowych, znaków towarowych, oznaczeń handlowych, tytułów książek, nośników muzycznych, logo firmowych lub patentów Operatora lub kontrahentów Operatora, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej. Klient jest uprawniony do korzystania z dzieł intelektualnych uzyskanych poprzez zakup Towarów wyłącznie do własnego użytku osobistego.
8.6 Operator zezwala na sprzedaż Towarów klientom z innych państw członkowskich Unii Europejskiej. Prawa i obowiązki stron w takim przypadku podlegają niniejszemu Regulaminowi oraz obowiązującemu prawu Unii Europejskiej i Republiki Czeskiej.
8.7 Klient, który jest podatnikiem w innym państwie członkowskim UE i który spełnia warunki zwolnienia z podatku VAT zgodnie z art. 64 ustawy o podatku VAT, może ubiegać się o zwrot podatku VAT, wysyłając wiadomość e-mail na adres e-mail podany w sekcji kontaktów odpowiedniej wersji językowej sklepu internetowego. Operator wystawi klientowi skorygowany dokument podatkowy i zwróci kwotę odpowiedniego podatku VAT po zweryfikowaniu zasadności roszczenia.
Zadowolenie z zakupu oceniamy za pomocą ankiet wysyłanych pocztą elektroniczną w ramach programu Customer Verified, w którym uczestniczy nasz sklep internetowy. Są one wysyłane za każdym razem, gdy dokonujesz u nas zakupu, chyba że odmówisz ich otrzymania zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy nr 480/2004 Coll. o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego.
Przetwarzanie danych osobowych w celu wysyłania kwestionariuszy w ramach programu Customer Verified opiera się na naszym uzasadnionym interesie w określeniu zadowolenia użytkownika z dokonanego u nas zakupu. Korzystamy z usług podmiotu przetwarzającego, który jest operatorem portalu Heureka.cz, w celu wysyłania ankiet, oceny opinii użytkowników i analizowania naszej pozycji rynkowej; w tym celu możemy przekazywać informacje o zakupionych Towarach i adres e-mail użytkownika.
Dane osobowe użytkownika nie są przekazywane żadnym stronom trzecim do ich własnych celów podczas wysyłania ankiet pocztą elektroniczną. Użytkownik może w dowolnym momencie sprzeciwić się otrzymywaniu kwestionariuszy e-mail w ramach programu Customer Verified, odrzucając dalsze kwestionariusze za pomocą łącza w kwestionariuszu e-mail. W przypadku wyrażenia sprzeciwu nie będziemy już wysyłać kwestionariusza.
9.1 Przetwarzanie danych osobowych Klienta, będącego osobą fizyczną, podlega polityce przetwarzania danych Operatora. Pełny tekst tej polityki (Polityka Prywatności) jest dostępny na Stronie Internetowej Operatora.
Klient przyjmuje do wiadomości, że został poinformowany o przetwarzaniu jego danych osobowych zgodnie z zasadami znajdującymi się pod poniższym linkiem: https://www.groovespin.pl/RODO
Klienci korzystający z naszej witryny e-commerce są uprawnieni do rabatów w oparciu o wartość wcześniej zrealizowanych zamówień. Zrealizowane zamówienie to takie, które zostało opłacone i zaakceptowane przez Klienta i w przypadku którego nie złożono reklamacji ani nie dokonano zwrotu Towarów. Rabat wynosi od 1% do 5% w oparciu o określone progi cenowe dla zrealizowanych zamówień.
Klienci muszą spełniać następujące kryteria, aby zakwalifikować się do zniżki lojalnościowej:
- Klienci muszą posiadać zarejestrowane konto na platformie e-commerce.
- Zamówienia muszą być składane za pośrednictwem zarejestrowanego konta klienta przy użyciu adresu e-mail tego konta.
- Klienci muszą osiągnąć próg cenowy dla zrealizowanych zamówień w momencie tworzenia nowego zamówienia.
- Zniżka dotyczy wyłącznie towarów zamówionych po rozpoczęciu programu lojalnościowego (20 sierpnia 2023 r.). Zniżki nie można zastosować z mocą wsteczną.
- Zniżka może być zastosowana tylko do produktów oznaczonych jako Produkty, które można kupić po obniżonej cenie w sklepie internetowym.
Ikona etykiety z literą G jest znacznikiem. Oznaczenie to jest widoczne tylko po zalogowaniu się użytkownika:
Rabaty oparte na wartości zamówienia będą stosowane w następujący sposób:
- Wartość zamówienia od 0 do 1 999 CZK: 1% zniżki.
- Wartość zamówienia od 2 000 CZK do 9 999 CZK: 2% zniżki.
- Wartość zamówienia od 10 000 CZK do 24 999 CZK: 3% zniżki.
- Wartość zamówienia od 25 000 CZK do 49 999 CZK: 4% zniżki.
- Wartość zamówień powyżej 50 000 CZK: 5% zniżki.
Odpowiedni rabat jest wyświetlany Klientowi przy zakupie w sklepie internetowym po zalogowaniu się na konto Klienta. Klient kupuje Towar już po cenie rabatowej, rabat jest naliczany dopiero w procesie składania zamówienia. Cena towarów objętych rabatem jest zaokrąglana do pełnych koron.
Rabaty oparte na wartości zamówienia nie mają zastosowania do następujących pozycji:
- Obowiązują opłaty za wysyłkę, usługi zamawiania, personalizację towarów i inne dodatkowe opłaty.
- Zamówienia, dla których udzielono już specjalnych promocji lub rabatów.
Program rabatowy oparty na wartości zamówienia jest w toku i obowiązuje do odwołania. Klienci zostaną powiadomieni z wyprzedzeniem o wszelkich zmianach lub aktualizacjach struktury rabatów.
Rabaty oparte na wartości zamówienia mogą być łączone z innymi rabatami oferowanymi przez specjalne promocje lub kody rabatowe tylko wtedy, gdy taka promocja lub kod rabatowy wyraźnie na to zezwala. Rabaty nie kumulują się w przypadku rabatów procentowych, ale stosowany jest tylko wyższy rabat. W przypadku stałego rabatu na daną kwotę lub w przypadku korzystania z bonu upominkowego zastosowane zostaną oba rabaty.
Jeśli klient zwróci produkt z zamówienia, które zostało przecenione, zwrot zostanie dokonany na podstawie rzeczywistej kwoty zapłaconej po zastosowaniu rabatu.
Operator zastrzega sobie prawo do zmiany, zawieszenia lub zakończenia programu rabatowego opartego na wartości zamówienia w dowolnym momencie, po uprzednim powiadomieniu Klientów z co najmniej dwu (2) miesięcznym wyprzedzeniem przed wejściem w życie takich zmian.
Decyzja o zastosowaniu lub dostosowaniu rabatów, w szczególności w przypadkach nieprzewidzianych wyraźnie w niniejszych Warunkach, pozostaje w gestii Operatora.
11.1 Potwierdzając zamówienie lub zawierając Umowę za pośrednictwem Sklepu internetowego, użytkownik przyjmuje do wiadomości, że nasze wzajemne stosunki podlegają prawu czeskiemu.
11.2 Jeśli jakiekolwiek postanowienie niniejszych Warunków lub Umowy jest (lub stanie się) nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jakiegokolwiek postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień Umowy lub Warunków.
11.3 Umowa, w tym Regulamin, jest archiwizowana przez Operatora w formie elektronicznej. Sama Umowa (Zamówienie i jego akceptacja) jest składana elektronicznie, a Klient ma do niej dostęp w swojej wiadomości e-mail (w Potwierdzeniu Zamówienia). Tekst aktualnego Regulaminu jest dostępny do pobrania na Stronie Internetowej Operatora.
11.4 Zgodnie z postanowieniami § 1820 ust. 1 lit. j) Kodeksu cywilnego Operator informuje, że rozpatruje reklamacje konsumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem info@gramodesky.cz. Przedmiotem pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest Czeska Inspekcja Handlowa (Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, www.coi.cz). Klient-konsument może również skorzystać z internetowej platformy rozstrzygania sporów utworzonej przez Komisję Europejską pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
11.5 Klient wyraża zgodę na dostarczanie przez Operatora wszelkich czynności prawnych i dokumentów związanych z Umową lub niniejszymi Warunkami na adres elektroniczny Klienta podany w Zamówieniu.